ECM verbetert de klantervaring

KlantervaringEnterprise Content Management (ECM), de overkoepelende term waar onder andere document management onder valt, staat bekend als een platform van functionaliteit dat ingezet wordt om bedrijfsprocessen te optimaliseren, efficiƫnter te werken en kosten te besparen.

Volgens Sjoerd Alkema, ECM CTO bij Capgemini, worden dergelijke oplossingen echter steeds vaker ingezet om de klantervaring te verbeteren. ECM is zo ver doorontwikkeld dat het veel eenvoudiger is geworden om de klant op het juiste moment van de juiste informatie te voorzien. Zo wordt het een stuk gemakkelijker om klanten beter te bedienen, marketing te verbeteren en producten beter te laten aansluiten op de markt.

ECM kan bedrijven met name helpen om een consistente klantbenadering en ervaring te verzorgen. Met een document management systeem bijvoorbeeld kun je eenvoudig allerlei verschillende typen content van een bepaalde klant centraal beheren. Te denken valt aan klachten, notities, e-mails en offertes. Zo beschikt iedere medewerker direct over de juiste informatie van een bepaalde klant.

Bron: Profnews.nl