Belastingdienst verschaft duidelijkheid inzake digitaal factureren

Wist u dat het niet langer nodig is om de Belastingdienst op te hoogte te stellen van het feit dat u uw facturen digitaal archiveert? Ook al stelt de Belastingdienst geen extra voorwaarden meer, er zijn nog wel enkele algemene voorwaarden rondom digitaal factureren waar u zich aan dient te houden. Een aantal van deze voorwaarden worden hieronder genoemd.

– Digitale facturen moeten dezelfde gegevens bevatten als een papieren factuur (bedrijfsnaam, factuurnummer, BTW-nummer, BTW-tarief, KvK nummer, etc.)
– U moet digitale facturen kunnen overhandigen in geval van een inspectie van de Belastingdienst.
– Bewaar facturen in de vorm waarin je ze ontvangen hebt. Print digitale facturen dus niet uit.
– Bewaar digitale facturen, net als papieren facturen, 7 jaar.

Dit is weer een flinke stap richting het vereenvoudigde kantoor. Uiteraard voldoet Content Central aan al deze voorwaarden. Dus met de aanschaf van dit software pakket kunt u optimaal gebruik maken van de voordelen die digitale factuur archivering u biedt!

Wilt u meer informatie omtrent de mogelijheden om in uw bedrijf facturen digitaal te kunnen archiveren? Of heeft u interesse in de uitgebreide brochure digitale factuur verwerking? Neem dan contact op met ons.