Van fysieke naar digitale archivering
Informatie kan in allerlei vormen uw bedrijf binnenkomen. Tegenwoordig komt er steeds meer informatie binnen via digitale media zoals het internet en e-mail. Deze trend heeft ervoor gezorgd dat de fysieke archiefkast geen logische plek meer is om deze informatie in op te slaan. Zo is de vraag ontstaan naar een digitaal archief.
Hoe ver is uw bedrijf?
Onze ervaring is dat veel bedrijven al een eerste stap in de richting van digitalisering hebben gezet door te beginnen met het scannen van documenten om ze vervolgens op te slaan in mappen op een PC of server. Dit is vaak het begin van het digitaliseringsproces. Uiteindelijk blijkt deze vorm van digitalisering veelal niet toereikend te zijn. Ook is het lastig om de rechten eenvoudig in te stellen, om maar niet te spreken over de zoekfunctionaliteiten, die vaak volledig ontbreken. Ons advies: laat het zover niet komen.
De volgende stap in uw digitaliseringsproces
Voor dit soort situaties is het digitale archief van Content Central uitermate geschikt. Het zorgt ervoor dat al uw digitale bedrijfsinformatie gestructureerd opgeslagen wordt. Hierdoor kunnen medewerkers informatie veel sneller terugvinden. Ook is het eenvoudig om rechten op gebruikersniveau in te stellen, waardoor u zeker weet wat er met uw bedrijfsdocumenten gebeurt. Naast deze basis functionaliteiten is het digitale archief van Content Central ook in staat om digitale dossiers op te bouwen, zodat documenten die bij elkaar horen, ook bij elkaar blijven. En wordt er eens een document aangepast, dan wordt er netjes een overzicht bijgehouden van wat er aangepast is, door wie en wanneer. Al deze functionaliteiten zorgen ervoor dat het digitale archief van Content Central de volgende stap is in uw digitaliseringsproces. Is uw bedrijf er klaar voor?